Google+

Andrea Panyiová, Riaditeľka Hotela Danubia Gate

Kariéru v hotelierstve odštartovala v špičkovom Hoteli Marrol´s, skúsenosti získala v Kúpeľoch Piešťany i v medzinárovnom hotelovom reťazci Sheraton.

Dnes vedie Hotel Danubia Gate v centre Bratislavy, ktorý aj jej zásluhou dosahuje výnimočné úspechy v spokojnosti klientov aj obsadenosti.

Predstavujeme vám energickú, inšpiratívnu a talentovanú hotelovú manažérku – Andreu Panyiovú.

Kariéra v hotelierstve

K hotelierstvu ju priviedla túžba cestovať a pracovať v dynamickom prostredí. Už počas štúdia na vysokej škole pôsobila ako delegátka cestovných kancelárií v Grécku a Turecku. Kariéru v hotelierstve odštartovala hneď po škole ako obchodná a marketingová manažérka v jednom z najlepších hotelov na Slovensku – v bratislavskom Hoteli Marrol´s. Ako sama spomína: „Hotel ma očaril na prvý pohľad, bola som nadšená. Aj v recenziách na internete ho označovali ako ´Heaven on the Earth´. Práca v Marrol´s bola pre mňa veľmi prínosnou skúsenosťou. Marrol´s stále patrí k TOP hotelom v Bratislave. Zároveň tým, že je to menší hotel som mala príležitosť venovať sa rôznym oblastiam – okrem obchodu to bol aj marketing, organizovanie konferencií a quality management.“

Ďalšou profesionálnou výzvou v Andreinej kariére bola pozícia vedúcej obchodného oddelenia v Kúpeľoch Piešťany, kde viedla obchodný tím: „Bola to naozaj zmena. Kúpeľníctvo je veľmi špecifiká oblasť. Vzhľadom na rôznorodú klientelu je potrebné obchodne a marketingovo pristupovať k jednotlivým národom osobitým spôsobom. Preto sme napríklad mali pre rôzne teritóriá rôznych obchodníkov, ktorí museli ovládať aj jazyk a zvyklosti danej krajiny. Moja pozícia mi umožnila venovať sa aj VIP klientom a cestovať na rôzne výstavy do zahraničia.“Zahraničné výstavy priniesli pozitívne skúsenosti aj z hľadiska reakcií arabských klientov na Slovenské liečebné kúpele Piešťany: „V Bahrajnek nám prichádzali klienti, ktorí už Piešťany poznali. Spomínali rodičov a príbuzných, ktorí sa k nám chodili liečiť. Bolo veľmi pozitívne počuť takéto ohlasy.“

Novú výzvu pre Andreu Panyiovú priniesli zmeny na bratislavskom hotelovom trhu, keď svoj príchod ohlásil Sheraton. Po úspešnom absolvovaní niekoľkých kôl pohovorov sa tak Andree splnil sen otvárať nový hotel pre známy medzinárodný reťazec: „Bola to skvelá skúsenosť, ale zároveň veľká drina. Štyri mesiace pred otvorením sme začali budovať klientelu nového hotela. Mali sme výstavný pavilón so vzorovou izbou. Hotel ešte nebol dokončený, bolo to obdobie kedy sme chodili v prilbách a vestách po stavenisku. Pracovali sme aj cez víkendy. Ale stálo to za to, keď toto obdobie príprav vyvrcholilo otvorením hotela. Bolo veľmi pozitívne vidieť výsledky tejto práce, byť pri ´zrodení´ hotela, pri budovaní klientely. Bola to hodnotná skúsenosť hlavne z dôvodu spoznania fungovania medzinárodného hotela patriaceho do medzinárodnej hotelovej siete a jeho obrovského know how. “

Hotel Danubia Gate Bratislava

Dnes Andrea Pányiová pôsobí ako riaditeľka Hotela Danubia Gate v Bratislave. K novej pozícii ju priviedla túžba venovať sa hotelu ako celku a možnosť realizovať vlastné nápady. Za 2 a pol roka sa jej podarilo úspešne stabilizovať tím, rozbehnúť aktivity na poli sales & marketingu, online marketingu a v budovaní pozitívnej reputácie hotela aj vďaka silnej motivácii: „Chcem, aby sme boli najlepší a preto sa aj ja snažím robiť veci najlepšie ako viem a prekonávať svoje hranice. K tomu vediem aj svoj tím. Snažím sa neustále sledovať nové trendy, vzdelávať sa prostredníctvom školení a webinárov. Samozrejme veľa vecí sa človek naučí praxou a tiež tým, že niekedy robí chyby.“

Andrea Pányiová rada aplikuje nové nápady do praxe a tiež filozofiu neustále napredovať a hľadať nové cesty ako byť lepší pre svojich hostí. V práci ju najviac teší kontakt s ľuďmi - klientmi i zamestnancami. Do tímu si vyberá spolupracovníkov, ktorí s ňou zdieľajú nadšenie pre prácu s ľuďmi a majú potenciál rásť. Vedie ľudí k tomu, že čím viac energie vložia do svojej práce – do toho, aby klientom poskytli čo najkvalitnejšie služby – tým viac energie sa aj im samým vráti a práca im prinesie väčšiu spokojnosť. Ako sama dodáva: „Teší ma sledovať pozitívnu spätnú väzbu hostí a túto radosť prenášať aj na zamestnancov.Milujem výzvy, keď môžem niečo vybudovať a zlepšovať. Vytvorili sme skvelý tím ľudí, veľmi si vážim každého jedného z nich a som na nich hrdá, keď ma zastaví hosť v hoteli a povie mi, že sa veľmi dobre cíti a že vyskúšal už v meste viacero hotelov, ale my sme najlepší a už sa bude vracaťlen k nám. Teším sa, keď na Tripadvisor.com čítam, že máme 5-hviezdový personál alebo reakcie ako´extremely friendly staff´alebo ´super sweet staff´.
Samozrejme, každý človek má niekedy aj horšie obdobie alebo si potrebuje oddýchnuť, ale keď som už bola aj úplne vyčerpaná a stretla som niektorého z našich verných hostí, ktorý mi vychválil naše služby, vždy ma to nabilo množstvom novej energie.Dostali sme sa medzi top hotely v Bratislave, aj podľa hodnotenia hostíči na Tripadvisor.com alebo Booking.com. Stále si dávame vyššie ciele a vieme, že nič nie je nemožné :).“

Čo robí hotel úspešným?

Pre úspešnosť hotela sú podľa Andrey podstatné kvalitné služby, orientácia na detaily a schopnosť odlíšiť sa od konkurencie, čo sa v Hoteli Danubia Gate darí úspešne plniť: Sme najlepšie technologicky vybavený hotel v Bratislave. Na izbách máme napríklad umiestnené počítače, v kaviarni elektronické privolávače čašníkov, na parkovisku nabíjaciu stanicu pre elektromobily. Pri upratovaní napríklad používame aj germicídnu lampu, ktorá odstraňuje baktérie z povrchov pomocou ultrafialového svetla. V kaviarni využívame ionizátory a nanonátery na stenách na odstránenie cigaretového zápachu. Kvalita služieb však predovšetkým stojí (aj padá) na ľuďoch. Len tí vedia vytvoriť dokonalú pozitívnu a priateľskú atmosféru a pocit, aby sa hostia cítili u nás ako doma.To je vidieť aj na recenziách hostí. Naši zamestnanci sú tí, ktorí v našich hosťoch vedia vyvolať najlepší dojem. A na to sa potrebujú zamestnanci cítiť v práci tiež dobre (takmer ako doma:) a chodiť do nej radi.“

Hotel Danubia Gate Bratislava

Ako byť úspešným hotelierom?

Človek, ktorý chce pracovať v hotelovom manažmente musí mať pre túto prácu skutočné zanietenie. Hotelierstvo je náročné (nielen) na čas: „Nefunguje to tak, že si deň naplanújete a o štvrtej odídete z práce. Každý deň je potrebné riešiť veľa nečakaných podnetov. Je dôležité mať trpezlivosť – človek sa musí veľa učiť a postupne získavať skúsenosti, kým dozrie na manažérsku pozíciu. Pozitívny prístup a nadšenie pre prácu s ľuďmi a tiež schopnosť klásť si vysoké ciele zohrávajú dôležitú rolu. Všetko je možné, len je za tým tvrdá, nekonečná práca, ktorú treba robiť s entuziazmom a s láskou. A každý deň poskytovať skvelý servis s rovnakým nadšením.“

Nové trendy v hotelierstve (ako budovať online reputáciu)

Pod vedením Andrey Pányiovej sa Hotel Danubia Gate zaradil medzi najlepšie hodnotené hotely v Bratislave a získal ocenenia kvality (Certificate of Excellence) od Tripadvisor.com. Za týmito úspechmi je tvrdá práca a dlhodobé úsilie celého tímu: „Snažíme sa robiť maximum pre to, aby hostia boli spokojní. Samozrejme je možné hostí aj podnietiť k tomu, aby písali online hodnotenia, ale v prvom rade je dôležité poskytovať fantastické služby. Zamestnanci sú vedení k tomu, aby plnili priania hostí, aby ich vedeli aj predvídať a aby sa zaujímali o spätnú väzbu, na základe ktorej sa neustále zlepšujeme. Ak urobíte chybu, v dnešnej dobe sa to na internete rozšíri veľmi rýchlo. Každý zamestnanec je dôležitý, dobré meno sa buduje veľmi dlho a stačí chvíľka alebo jeden nevhodne zvolený zamestnanec, ktorý dokáže všetko pokaziť. Základ úspechu teda tvoria skvelí zamestnanci a schopnosť vyvolať ´wow efekt´, aby bol klient tak nadšený, aby bol ochotný stráviť čas písaním hodnotenia.

Aj keď sme malý slovenský hotel, snažíme sa fungovať veľmi profesionálne. Používame systém na sledovanie online hodnotení, ktorý agreguje informácie z veľkého množstva webstránok a vytvára index hodnotení aj podľa položiek (napr. čistota, zamestnanci, reštaurácia), pričom nám robí porovnanie s vybranými konkurentmi. O výsledkoch sú informovaní všetci zamestnanci.“
S pozítívnym ohlasom hostí sa spájajú aj príjemné zážitky: „Raz sa napríklad hosť ubytoval a do minúty mi poslal e-mail s poďakovaním za srdečné privítanie, pochvalou za bezproblémovú online rezerváciu a skvelý prístup recepčného.“

V Hoteli Danubia Gate sa venujú intenzívne aj oblasti online marketingu: „Už dlhšiu dobu intenzívne využívame marketing na sociálnych sieťach - na Facebooku, na Linkedin, nafotili sme nové fotky, urobili nové video, zmenili sme design webstránky a spustili hotelový blog. Snažíme sa sledovať nové trendy a neustále napredovať.“

Google

Partneri

Spojte sa s nami na Facebooku