Google+

Bill Marriott: 12 pravidiel úspechu

Bill Marriott, jeden zo svetovo najúspešnejších hotelierov, sa nedávno na vlastnom blogu podelil o svojich 12 pravidiel úspechu. Bývalý CEO hotelovej siete Marriott International, ktorá dnes pod 20 rôznymi značkami manažuje 3 900 hotelov, mal pre úspešné podnikanie unikátnu inšpiráciu – vlastného otca.  J.Willard Marriott a jeho príbeh dnes poznajú mnohí, patrí totiž k najúspešnejším start-upom v podnikaní. Veď kto by bol v roku 1927 uveril, že to, čo začalo jednou pivárňou sa môže premeniť na hotelovú sieť so zastúpením v 72 krajinách sveta?

Bill Marriott na svojom blogu pripomína otcovu obľúbenú frázu: ´Úspech nie je nikdy konečný´.

J.Willard Marriott mal vždy vysoké nároky na svojich spolupacovníkov, rovnako na svojho syna, a jeho hnacou silou bol ideál excelentnosti. Keď J.Willard Marriott tvymenoval do vedenia spoločnosti Marriot International Billa, ten vedený otcovým príkladom definoval vlastné pravidlá úspechu, ktoré poviedli jeho i celú spoločnosť k svetovým triumfom. Na papier ich napísal v roku 1964 a ako sám hovorí ´slúžia mi výborne dodnes´.

Manažéri -  a nielen tí hoteloví – na celom svete sa dnes inšpirujú príkladom lídra, ktorý má za sebou 50 rokov riadenia úšpešne rastúcej spoločnosti.  Veríme, že si tu nájdete aj vy svoj kúsok inšpirácie a motivácie pre každodennú prácu na budovaní vlastného úspéšného podniku alebo spoločnosti, ktorej riadenie vám bolo s dôverou zverené. 

12 pravidiel úspechu od Billa Marriotta

  • Podnecujte svoj tím, aby odviedol stále lepšiu prácu a robte to často.
  • Starajte sa dobre o svojich spolupracovníkov a oni sa dobre postarajú o vašich zákazníkov, ktorí sa k vám potom radi vrátia.
  • Oslavujte úspechy svojich spolupracovníkov, nie svoje vlastné. 
  • Majte jasno v tom, v čom ste dobrí a neustále sa zlepšujte.
  • Urobte čo je potrebné a urobte to hneď. Radšej urobte chybu pri konaní, nie pri zaháľaní. 
  • Komunikujte počúvaním svojich zákazníkov, spolupracovníkov a konkurentov.
  • Pozorujte a buďte videní. Vyjdite zo svojej kancelárie, prejdite od slov k činom, postarajte sa o to, aby ste boli ľuďom dostupní a aby ste boli vždy na očiach.
  • Úspech sa skrýva v detailoch.
  • Je dôležitejšie vyberať si členov tímu podľa správnych osobných kvalít, nie podľa špecifických skúseností.
  • Požiadavky a preferencie zákazníkov sa môžu časom meniť, ale ich zaujatosť kvalitou zostane rovnaká.
  • Vždy si vyberajte spolupracovníkov, ktorí sú múdrejší ako ste vy.
  • Na každý problém sa pozerajte ako na príležitosť rozvíjať sa.
     

Zdroj: blogs.marriott.com
 

Partneri

Spojte sa s nami na Facebooku