Google+

Facebook Timeline aj pre firmy: rozpovedzte príbeh vašej spoločnosti

 

Zmena je život. To si povedal aj Facebook a 29. februára 2012 na marketingovej konferencii v New Yorku ohlásil nový dizajn profilu pre spoločnosti a značky. Od 30. Marca 2012 sa spúšťa nový Facebook dizajn aj pre stránky firiem, ktorý bude povinný pre všetkých bez výnimky. Táto nová funkcia vám chronologicky na tzv. časovej osi usporiada všetky fotografie, komentáre, či statusy, ktoré ste doteraz pridali na Facebook, takže sa pripravte na zmeny, ktoré sú s tým spojené. 

 

Medzi najviditeľnejšiu zmenu na prvý pohľad patrí strata úvodnej uvítacej stránky, tzv. „welcome alebo landing page“, kde ste kedysi rozlišovali čo sa zobrazí fanúšikom a nefanúšikom. Tá bola nahradená dvoma hlavnými fotografiami –veľkou tzv. „cover“ fotkou vo vrchnej časti stránky, ktorá sa zobrazí každému bez ohľadu na to, či ste fanúšik alebo nie a malou, profilovou fotkou, ktorá vás bude reprezentovať. Majú dotyčnú osobu upútať k tomu, aby na vašej stránke strávili čo najviac času a prezreli si aj zvyšok časovej osi. Tá zhrnie všetky vaše doterajšie obrázky, komentáre, statusy, videá a linky, ktoré ste počas vašej existencie popridávali. Do 30.marca máte však dostatok času si ich všetky prejsť a vymazať tie, ktoré nechcete aby sa zobrazovali. Mnohé nastavenia sú celkom intuitívne a vyžadujú iba trošku času, trpezlivosť a dávku kreativity. Je na vás, ako ľudí zaujmete a ako veľmi si na to dáte záležať.

 

Nastavenie „cover photo“ - hlavného veľkého obrázka

Tento obrázok má rozmery 851 x 315 pixelov a môžete ho meniť ako často chcete. Facebook však uvádza, aby tieto obrázky neobsahovali žiadne marketingové kampane, upútavky na zľavy, pridanie fanúšikov a takisto ani žiadne kontaktné informácie ako fyzická alebo emailová adresa. Vyberte si peknú detailnú fotografiu, ktorá odráža osobnosť vášho hotela alebo reštaurácie. Môže byť z exteriéru, interiéru, fotografie personálu ako aj také viac všeobecné sú tiež vítané. Pozrite sa tu, ako to urobili iní nielen z oblasti hotelierstva.

 

Nastavenie malej profilovej fotografie

Po nastavení veľkého obrázka vás Facebook požiada, aby ste si upravili profilovú fotku, ktorá sa bude zobrazovať pri vašich príspevkoch na nástenku. Kým logo je rozhodne dobrá voľba, môžete použiť akýkoľvek obrázok v rozmeroch 180 x 180 pixelov, ktorý bude dobre vyzerať aj po zmenšení na 32 x 32 pixelov.  

Kde sa podeli aplikácie?

Nový dizajn Facebooku zobrazuje obrázky, likes a aplikácie v hornej časti vašej stránky, hneď pod hlavným „cover“ obrázkom.  Obrázky a albumy sa zobrazia ako prvé avšak administrátori môžu poradie zostávajúcich políčok premeniť podľa ich uváženia. V tejto časti nájdete aj vaše aplikácie a v rozbaľovacom menu sa celkovo môže zobraziť až 12 aplikácií, ktoré si užívatelia budú môcť otvoriť. Ako ste už asi uhádli, venuje sa im menšia pozornosť ako predtým a určite bude istý čas trvať, kým si fanúšikovia zvyknú kde ich majú hľadať.

hotel kontakt facebook

Ďalším veľmi dôležitým bodom je dôkladné prezretie si všetkého, čo ste kedy na Facebook stránku pridali. Jednotlivé príspevky môžete zvýrazniť hviezdičkou ako dôležité, môžete ich ukotviť v úvode vášho profilu po dobu 7 dní, ukryť ich alebo úplne zmazať. Dajte si teda záležať na tom, čo budete prezentovať.

 

 

Ďalšie novinky a zaujímavosti

Zaujímavosťou je, že Facebook v tomto novom prevedení povolil aj zasielanie súkromných správ firmám, čo ponúka nové možnosti komunikácie so zákazníkmi. Sekcia „o nás“ nie je síce ničím novým, je však dosť na očiach, preto dbajte na to, aby ste ju vhodne vyplnili a nestalo sa vám, že vám Facebook polovicu vety odsekne. Funkcia „aktivity priateľov“ vám zobrazí koľko vašich známych má „rado“ tú ktorú stránku firmy, ako aj prípadné ich komentáre či zdieľanie obsahu.

Míľniky sú kľúčové momenty vášho hotela alebo reštaurácie, s ktorými sa chcete so svojimi fanúšikmi podeliť. Pridalo si vás 5 000 užívateľov? Oslavujte 10, 50 či 100 rokov založenia, alebo uvádzate novú službu pre hostí? Obrázkom o rozmeroch 843 x 403 pixelov to môžete vyjadriť. Pri zadávaní od vás Facebook bude vyžadovať názov míľnika, dátum, prípadne stručný popis udalosti. Následne si vyberiete obrázok buď už z tých, ktoré máte v albumoch alebo pridáte úplne nový.

Ako ukážku míľnika uvádzame napr. zisk európskej eko značky Eco friendly Hotela Dália****

 

V každom prípade si pamätajte, že obrazový materiál je teraz dôležitejší ako kedykoľvek predtým. Tým, že sa fotografie zobrazujú vo väčšom formáte (nielen pri príspevkoch ale aj nových albumoch) je potrebné, aby ste ich mali kvalitne a pekne odfotené.  

 

ZDÁ SA VÁM TO KOMPLIKOVANÉ?

 

Ak potrebujete pomoc s nastavením nového imidžu na Facebooku a jeho správou, obráťte sa na pro HOSPITALITY a získajte marketingovú správu sociálnych sietí už od 29€/ mesiac

Alebo Vám chýbajú vhodné fotografie? Aj s tým Vám radi pomôžeme. Viac informácií nájdete tu.

 

Zdroj textu: HubSpot 

Partneri

Spojte sa s nami na Facebooku