Google+

Ako písať na Facebooku: 5 hlavných typov príspevkov

ako písať na facebooku, facebook marketing

Facebook ponúka jedinečnú možnosť ako si vytvoriť dlhodobý pozitívny vzťah so zákazníkmi. Avšak na to, aby tento vzťah rozkvital je potrebná pravidelná interaktívna komunikácia, keďže nie na všetky vaše príspevky fanúšikovia reagujú. 

V skutočnosti štúdie poukazujú na to, že iba 1% vašich fanúšikov v skutočnosti reaguje na vaše príspevky. Pozrime sa na 5 hlavných typov príspevkov, ktorými môžete zvýšiť ich zaangažovanosť.
 

1. Textový oznam. Zvyčajne predstavuje napríklad informáciu o dennom menu prípadne pobytovom balíčku. Ak bude váš príspevok vo forme oznamovacej vety, snažte sa aby bol aspoň obohatený kvalitným obrázkom. Tie zvyšujú šancu, že medzi desiatkami iných si ten váš príspevok fanúšik nielen všimne, ale aj prečíta.

ako pisat na Facebooku 5 typov prispevkov Ako písať na Facebooku 5 hlavných typov príspevkov

2. Obrázky. Tie môžete rozdeliť do dvoch skupín. Prvou sú klasické fotoalbumy - či už sú z vášho hotela, vínnej pivnice, nedávneho eventu alebo okolitej prírody. Podarilo sa vám zachytiť krásny západ slnka z hotelového balkóna? Alebo prvý sneh? Vytvorte špeciálny album venovaný práve tejto tematike. Vďaka novinkám na Facebook timeline sa albumy teraz zobrazujú vo väčšom rozmere, preto pridávajte iba fotografie, ktoré majú dostatočné rozlíšenie. Druhú skupinu tvoria grafiky a koláže na podporu predaja, ktoré zaujímavým spôsobom poukazujú na prebiehajúcu akciu.

Ako písať na Facebooku 5 hlavných typov príspevkov

Ako písať na Facebooku 5 hlavných typov príspevkov

3. Videá. Vytvorili ste video prehliadku hotela? Predstavujete nové wellness alebo tematické menu? Pripravte krátke, stručné a výstižné video. Fotky už v dnešnej dobe nestačia. V skutočnosti, vyše 80% užívateľov bolo pri rezervácií priamo ovplyvnených videom, ktoré našli na webstránke hotela. Ak sa nachádzate v turistickej oblasti, môžete taktiež zdieľať zaujímavé a relevantné videá napr. z YouTube.

Ako písať na Facebooku 5 hlavných typov príspevkov  Ako písať na Facebooku 5 hlavných typov príspevkov

 

Ako písať na Facebooku 5 hlavných typov príspevkov

4. Odkazy. Napísali ste nový článok na vašom blogu? Pripravili ste chutné sezónne menu alebo súťaž? Uverejnite odkaz na vašom Facebooku s preklikom na pôvodný text na vašej webstránke. Či už sa jedná o nový obsah alebo nadchádzajúce akcie, prípadne iný užitočný materiál, nenechávajte si ho pre seba a taktiež nečakajte, že si ho vaši hostia vyhľadajú sami.

Ako písať na Facebooku 5 hlavných typov príspevkov  Ako písať na Facebooku 5 hlavných typov príspevkov

5. Hlasovania, otázky pre prieskum alebo len tak. Vaši zákazníci a Facebook fanúšikovia sa možno radi zapoja do vytvárania obsahu pre váš nasledujúci článok. Chystáte sa pripraviť nové menu a hľadáte inšpirácie? Opýtajte sa vašich fanúšikov, čo by radi videli na jedálnom lístku, vyberte 5 nápadov a dajte za ne hlasovať. Prípadne sa ich opýtajte čo majú na vašom hoteli najradšej. Nezabúdajte však, že čím ľahšia otázka, tým väčšia šanca, že na ňu dostanete viac odpovedí.
Na otázku typu : „Aká je vaša najkrajšia spomienka z dovolenky“ možno nebude chcieť každý reagovať a určite odpoveď zaberie viac času, ako napr. odpoveď na otázku „Preferujete dovolenku pri mori alebo dovolenku v horách“ ?

Ako písať na Facebooku 5 hlavných typov príspevkov Ako písať na Facebooku 5 hlavných typov príspevkov

Ako písať na Facebooku 5 hlavných typov príspevkov

Dajte si záležať na tom, aby vaše príspevky motivovali fanúšikov k interaktivite, pričom inšpirovať sa môžete aj mimo hotelového prostredia. Rozhliadnite sa, čo sa deje okolo vás – vo väčšine prípadov je to práve to, čo bude vašich potenciálnych hostí najviac zaujímať.

 

Partneri

Spojte sa s nami na Facebooku