Google+

Môj Marriott Hotel: Ako hotel Marriott využil Facebook

 

To, že obľúbenosť online hier a herných aplikácií na sociálnych médiách z roka na rok narastá hádam ani nie je prekvapujúce. Práve tohto trendu sa chytila aj známa sieť hotelov Marriott, ktorá v júni 2011 priniesla na trh hru s názvom „Môj Marriott hotel“.
Cieľom tejto „náborovej hry“ je predstaviť čím sa denno-denne taký manažér v hoteli Marriott potýka a zároveň  využiť online Facebook hru na marketingové účely.

 

Fantázii sa predsa medze nekladú. Môžete si takto vyskúšať aké je to pracovať v hoteli ešte predtým ako sa o pozíciu budete uchádzať. Zatiaľ máte možnosť riadiť  len kuchyňu, avšak hotel už prisľúbil ďalšie oblasti, kde sa budete môcť realizovať.

Ako aplikácia funguje

V úvode hry si vyberiete generálneho riaditeľa, ktorý na vás bude počas celej hry dozerať. Máte na starosti nákup základných ingrediencií, ktoré  vyberáte na základe ich kvality alebo ceny, a tiež  zaobstaranie zariadenia, personálu a vybavovanie objednávok reštaurácie. Ako postupujete ďalej, začnú sa vám hrnúť objednávky rýchlejším tempom a vy budete nútený zamestnať nových kuchárov aby ste udržali tempo. Neočakávané zmenyv dopyte, zvyšujúce sa náklady, limitovaný rozpočet či priemerný personál vás určite na chvíľu zabavia a preveria vaše strategické zručnosti a multitasking. Tak ako v skutočnom živote, aj tu platí, že čím spokojnejší zákazník, tým viac bodov. Ak chcete dostať lepšie hodnotenie, musíte sa jednoducho snažiť.

Po chvíľke hrania zistíte, že ak má váš personál nevhodné podmienky pre prácu(napr. iba priemerné spotrebiče) aj ich výsledná práca bude na podobnej úrovni. Na dvojplatničke asi ťažko navaríte trojchodové menu pre celú rodinu cez toho, aby ste ich nenechali dlho čakať. Nemôžete taktiež prenášať všetku zodpovednosť na vášho najlepšieho pracovníka, pretože sa mu nakopí toľko vecí, až ich prestane zvládať a začne podávať priemerné výsledky.

Ďalšou lekciou, ktorú si môžete z tejto hry zobrať je, že nezáleží na tom aký jedinečný tréning má váš personál, ak je jednoducho pomalý. Takýto ľudia iba spomaľujú celý chod prevádzky a tak je potrebné sa s nimi rozlúčiť a rýchlo sa cez túto stratu preniesť. Možno si poviete, že takéto „hranie“ má ďaleko od reality, alebo možno ani nie? Veď armáda už roky investuje do podobných simulačných hier, ktoré lákajú potenciálnych záujemcov, poskytujú možnosť ohodnotenia či tréningu na rôzne situácie.

Možno by naše hotely mali z času na čas nechať svojich potenciálnych či terajších zamestnancov „vyhrať sa“. Čo myslíte?  
Skúste si to tiež: http://facebook.com/marriottjobsandcareers

 

Zdroje informácií v článku:  The Facebook Insider a Hive Marketing

Partneri

Spojte sa s nami na Facebooku