Google+

O čom NEPÍSAŤ na sociálnych sieťach

marketing socialne siete, facebook marketing,online marketing pre hotely

Mnohé firmy, medzi nimi aj hotely a reštaurácie, sa v poslednej dobe spoliehajú aj na sociálne médiá, aby rýchlejšie a efektívnejšie komunikovali so zákazníkmi. Zdieľanie noviniek, informácií, súťaží alebo len zábavných obrázkov však so sebou prináša aj tmavú stránku. Nie každý 100%-ne porozumie, čo sa v skutočnosti snažíte povedať, alebo sa konverzácia jednoducho vymkne spod kontroly. Kontrola je práve to, čo v dnešnej dobe firmy strácajú. Informácie sú prístupné každému kto vie ako ih nájsť a využiť ich vo svoj prospech. Čo však kontrolovať môžete sú správy, ktorými na sociálne siete prispievate vy. Čomu by ste sa teda mali pri písaní vyhnúť?

 

1. Neodbočujte od témy.

Iste, je toľko rôznych informácií, o ktoré by ste sa radi podelili so svojimi fanúšikmi alebo potenciálnymi hosťami, avšak nie všetky sa im budú zdať relevantné. Ak raz za čas uverejníte na Facebooku vtipné video s mačkami, nič hrozné sa nestane, veď každý sa rád zasmeje a dodáte vášmu hotelu takú ľudskejšiu stránku. Ak však nebudete prinášať novinky a zaujímavosti z vášho oboru, ľudia vás môžu prestať brať vážne.

2. Neurážajte konkurenciu.

Určite sa snažíte rôznymi, nielen marketingovými ťahmi prekonať konkurenciu a byť stále o krok vpred. Niekedy vás môže priam vytočiť akcia, ktorú uskutočnili, pretože ste niečo podobné mali na mysli aj vy. Akokoľvek frustrujúce, nie je to dôvod na urážky či ohováranie. Môžete o tom diskutovať so svojim šéfom, kolegami či zamestnancami – za zatvorenými dverami a tak, aby sa o tom verejnosť v žiadnom prípade nedozvedela. Negatívna publicita nie je predsa to čo potrebujete.

3. Neurážajte zákazníkov.

V princípe platí podobná zásada ako v predchádzajúcom bode. Stane sa, že vám zákazník napíše nepríjemnú sťažnosť priamo na Facebook stránku a vy máte chuť odpovedať ostrejšie. Zadržte! Nadýchnite sa, premyslite si čo im odpoviete a pokojne si to napíšte najprv na nanečisto. Vyhnete sa tak tónu, ktorý by mohol zákazníka (a všetkých čo si to prečítajú) odradiť od budúcej rezervácie úplne.

4. Neriešte komplikované a zdĺhavé otázky na nástenke.

Občas sa pritrafí otázka, ktorú nejde zodpovedať v jednej či dvoch vetách, ale možno vyžaduje skôr diskusiu oboch strán. V tom prípade požiadajte daného zákazníka, aby vám poslal osobnú správu, email alebo ak to pôjde jednoducho zvoľte telefonickú komunikáciu. Mnoho vecí sa tak vyrieši oveľa rýchlejšie a príjemnejšie.

5. Neoznačujte iných bez ich súhlasu.

Ak sa chystáte zverejniť fotografie z firemnej alebo inej akcie, uistite sa, že máte súhlas zúčastnených. Niektorí ľudia si jednoducho neželajú byť označení na fotografiách a mali by ste to rešpektovať. Aj keď je v dnešnej dobe ťažké ukryť sa pred všadeprítomnými kamerami, ak sa jedná o súkromnú akciu, mali by ste mať aj tento aspekt na mysli.

6. Uistite sa, že máte všetky informácie skôr ako ich odošlete.

Nezáleží na tom, či sa jedná o súkromnú správu alebo verejnú na nástenke vašej Facebook stránky, ľudia nestrpia zavádzanie. Niekedy to možno nebude vaša chyba, avšak je potrebné aby ste tieto veci monitorovali, najmä ak majú tendenciu sa častejšie meniť. Ak sa teda chystáte vyhlásiť, že ste jediná reštaurácia v meste, ktorá ponúka čokoládové fondue zo 75%tnej švajčiarskej čokolády za 15 eur, malo by to tak skutočne byť. Vaši zákazníci si rýchlo zistia, či ju niekto neponúka ešte lacnejšie.

7. Nezverejňujte všetko.

Znie to možno banálne, avšak divili by ste sa koľko spoločností nechtiac vyzradilo informácie, ktoré verejnosť nemala vôbec počuť. Predstavte si, že by ste sa chystali uviesť nové menu pripravované špeciálnou technikou, ktorá vám zrýchli varenie o 25%. Aj keď je to jedna z tých prevratnejších informácií, nemusíte sa o ňu hneď s každým podeliť. Vaši zákazníci momentálne ani netušia, že ich večera sa na stôl dostane o čosi rýchlejšie, preto si treba uchovať ten moment prekvapenia. Správny šéfkuchár neprezrádza všetky svoje tajomstvá :)

 

Zdroj

 

 

Partneri

Spojte sa s nami na Facebooku