Google+

'Break-It' Hotel Marketing - nový prístup pre lepšie výsledky

Pred dvadsiatimi rokmi som čítal knihu o tzv. break-it marketingu, ktorá ovplyvnila môj pohľad na hotelový marketing. Break-it marketing mení prístup k všetkému, čo sme doteraz robili.

Asi každý pozná známe príslovie ´Čo nie je pokazené, to neopravujte.´. Toto príslovie hovorí, že to čo robíme, nie je možné vylepšiť a preto by sme to mali nechať tak.

 

 
Základným princípom break-it marketingu je tvrdenie, že žiaden systém alebo program nie je dokonalý a niekedy aj nepatrná zmena môže mať pozitívny vplyv na obchodné výsledky. A teda ´ak to nie je pokazené, tak to pokazte´. Pravdupovediac nikdy som nevidel program alebo obchodnú stratégiu, ktorá by nemohla byť vylepšená, nič čo robíme by nemalo byť glorifikované ako niečo nemenné a nedotknuteľné.
 
To mi pripomína moju obľúbenú zásadu: ´Ak stále robíte to, čo ste vždy robili, dostanete sa iba tam, kam ste sa dostali doteraz.´ Je nemožné robiť stále veci rovnako a pritom očakávať lepšie výsledky. Veľa hotelierov v snahe zvýšiť príjmy ignoruje veci, ktoré na prvý pohľad fungujú uspokojivo a orientujú sa naopak na hľadanie jedinej novinky, ktorá podľa ich očakávaní zmení všetko od základov. Často práve tento jediný spôsob ani neexistuje.
 
 

´Ak to nie je pokazené, tak to pokazte´

 

Break-it hotel marketing postupuje všetko čo robíme podrobnej analýze a hodnoteniu. Mnoho ľudí by prekvapilo, že to, čo považujú za úspešné a nedotknuteľné, nie je v skutočosti až také úspešné, pretože si nikdy nenašli čas na to, aby tieto taktiky náležite kontrolovali a hodnotili. Predpoklad úspechu ešte nie je úspechom.
 
Nikde táto pravda nie je výraznejšia ako pri internet marketingu. Je tu stále značný zmätok a veľa rozniacich sa názorov, týkajúcich sa otázky ako merať úspech či neúspech webových marketingových programov. Všetko začína s dobre nadesignovanovanou webstránkou, ale aj tu zmätok pokračuje.
 
Mať atraktívnu webstránku nestačí, dokonca to ani zďaleka nezaručuje jej produktivitu a to predovšetkým v prípade, ak pri programovaní nebol kladený dôraz na technickú stránku, obchodný potenciál a uspokojivé zobrazovanie stránky podľa kľúčových slov v internetových vyhľadávačoch, ktoré spoločne produkujú dostatok návštevníkov stránky a uspokojivý počet rezervácií prostredníctvom webstránky.
Je podstatné si uvedomiť, že produkovanie rezervácií je hlavnou úlohou webových stránok. Tak prečo je toľko hotelierov naďalej spokojných so svojimi webstránkami aj keď nemajú prehľad o tom, či vôbec produkujú zisk?
 
Som sklamaný, že je len veľmi málo hotelierov, ktorí sledujú a vyhodnocujú počet rezervácií prichádzajúcich prostredníctvom webstránky. Ak to nie je pokazené, tak to pokazte. Buďte realistami pri očakávaní úspechu.
Želal by som si, aby si viac webdesignérov uvedomovalo svoju zodpovednosť za reálnu produktivitu webstránky, ktorú designujú. Verím, že by sa to prejavilo v oveľa lepšej prezentácii hotelov na internete. Dobrý webdesignér neustále hľadá spôsoby ako skvalitniť produktivitu a efektivitu webstránky, na ktorej pracuje.
 

 

Čas na zmenu

 

Pomaly sa začíname spamätávať z recesie a mnohí hotelieri hľadajú spôsob ako si nájsť stabilnú pozíciu na trhu. Je čas pozrieť sa prísnym okom na to, čo pre hotel skutočne produkuje zisk.
Ak sa hotel snaží nájsť spôsob ako zvýšiť príjmy, navrhujem aby sa akceptoval novú paradigmu: ´Ak to nie je pokazené, tak to pokazte.´ Break-it hotel marketing nás nabáda k tomu, aby sme neustále zlepšovali všetko, čím sa snažíme produkovať zisky.
 

 
O autorovi
 
Neil Salerno má 35-ročné skúsenosti v hotelovom businesse, pracoval pre niekoľko prestížnych hotelových spoločností v oblasti sales a marketingu, manažmentu a top manažmentu v spoločnostiach ako W. B. Johnson Properties, Servico, Inc., The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels a Prime Motor Inns, Inc. . Mal príležitosť pracovať po boku najtalentovanejších ľudí v hotelierstve. Mnohí z nich sú stále jeho mentormi. Neil Salerno má skúsenosti s hotelovými sieťami i s malými nezávislými boutique hotelmi. Má prevádzkové a obchodné skúseností z rôznych hotelových sietí ako sú Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice a Hampton Inn.
Neil Salerno využíva svoje skúsenosti na vytvorenie vzdelávacích programov s cieľom rozvíjať talentovaných ľudí v hotelierstve. Jeho vzdelávacie programy sú orientované na efektivitu predaja, hotelový leadership, revenue management a internet management. Od roku 1996 sa jeho spoločnosť venuje aj webdesignu, SEO a manažovaniu distribučných kanálov s cieľom pomôcť hotelom upevniť si postavenie v konkurenčnom trhovom prostredí.
 
Neil Salerno, CHME, CHA
Hotel Marketing Coach
Email: neils@hotelmarketingcoach.com
Website: www.hotelmarketingcoach.com
 
 

 

 

Partneri

Spojte sa s nami na Facebooku