Google+

Recept na úspech: 6 ingrediencií rýchlo rastúcich značiek

Ak úspech opustí vaše stopy, mali by ste venovať čas analýze prosperujúcich spoločností. Práve to je mojím cieľom v tomto článku: snaha identifikovať spoločné elementy úspechu, ktoré môžete využiť v situácii, v ktorej sa práve nachádzate. Zdá sa, že existuje množstvo podobných faktorov úspechu a rád by som ich teraz zhrnul do jednej šablóny, ktorá stojí za zváženie.

 
 

1. časť - Nevšedný dizajn

Váš produkt je váš marketing.
Ukrojte veľký kus svojho rozpočtu na marketing, reklamu a PR a investujte ho prvotriedneho dizajnéra. Vytvorte fialovú kravu.
Zvážte  "design" v najširšom slova zmysle: od projektovania budov (zvnútra von) cez plánovanie unikátnych zážitkov pre hostí až po neobvyklé vybavenie hotela.
O nevšednom dizajne ľudia rozprávajú. A ak o vás ľudia hovoria na webe zaujímavé a dobré veci, ste na zaručenej ceste svojho online úspechu.
 
 
Kliknite si na niektoré skvelé fotky designových hotelov pre inšpiráciu. Ako by ste mohli bývať v  Daddy Long Legs, Propeller City Lodge alebo v Hoteli Fox a nepovedať o tom svojim priateľom ? 
Kto by nechcel bývať v Treehoteli alebo Ice hoteli .... alebo kto by návštívil Dubaj bez toho aby si aspoň odfotil Burj Al Arab?
 
 

2. časť - Posadnutosť službami

Vaše služby sú váš marketing.
Skvelá kvalita služieb nie je bežná vec, takže byť fanatikom v oblasti interakcie so zákazníkmi vytvára pozitívny ´word of mouth´ marketing.
 
 
 
Preto vyvíjam novú webstránku ServiceIsMarketing.com a pracujem aj na knihe s rovnakým názvom. Ale to malo zostať tajomstvom, takže o tom nikomu nehovorte :)
Ilustrácia od Penna Olsena je smutná:
 
Čo keby ste ukrojili z marketingového rozpočtu a investovali viac do náboru nových zamestnancov, školení a udržania si kvalitných zamestnancov – profesionálov v službách?
 

3. časť - Milujú svoju prácu

Všetko, čo vaši zamestnanci robia je marketing. (Či už si to uvedomujú, alebo nie.)
Ako som už povedal, tajomstvo úspechu v sociálnych médiách môže byť skutočne zhrnuté do jedinej vety: Príbeh spoza opony od skutočného človeka, ktorý miluje to, čo robí.

Je zrejmé, že predpokladom pre toto je najímať ľudí, ktorí milujú svoju prácu. Nadšenie pre produkt (pozri časť 1) je nákazlivé a prirodzene vedie k poskytovaniu lepších služieb pre zákazníkov.
Ako napríklad slávne martini od Antonia v Egerton House Hotel:

 
 
 

4. časť - Každý je toho súčasťou

Marketing je náplňou práce každého člena tímu.

Pripravili sme Vám obrázok na ilustráciu ako vybudovať tím pre sociálne média:
 
 

5. časť - Neustále publikujte

 
 
V Hotel Marketing Strategies máme mantru:
Mysli ako vydavateľ. Vytvor pozoruhodný obsah. Distribuj ho v čo najväčšej miere.

Upozornenie: Toto je nikdy nekončiaci proces.
Benefity, ktoré získate stoja za tú námahu. Vyššia viditeľnosť na webe, rastúce povedomie o značke a nakoniec ďalšie zisky.
 

6.časť - Snažte sa byť ´cool´

 

Cool firmy nepotrebujú tradičné marketingové nástroje. Vlastná povesť ich predchádza.

 
"Cool" element je vlastne sumárom predchádzajúcich piatich. Je to zážitok, pocit, ktorý majú ľudia pri interakcii s vašou značkou.
Drsná realita je, že 98% ľudí sa spája len so značkami o ktorých si myslia, že sú ´cool´. Nie som v tom iný - na Facebooku som fanúšikom Virgin America, nie American Airlines. Možno je vec statusu, možno len chceme dať najavo, že máme dobrý vkus. To je dôvod, prečo sa stránkam pre značky ako Gucci a Louis Vuitton na Facebooku darí tak dobre.
 
 

 

 

About the author
Josiah Mackenzie is a “new media pragmatist” according to Hotel News Now. He enjoys performing internet marketing experiments, using research to find out what really works.
Josiah has designed highly profitable new media campaigns for firms throughout North America, Europe, Asia, and Australia. Josiah’s understanding of international business was developed while studying at the Dublin Business School, and perfected through dozens of marketing tests performed for clients around the world.

Partneri

Spojte sa s nami na Facebooku