Google+

Ako získať čo najviac od sezónnych zamestnancov

Tento mesiac mnohí z Vás budú najímať brigádnikov na zimnú sezónu. Ale predstavujú pre Vás títo brigádnici skôr aktívny prínos alebo záväzok? Ak im dáte iba uniformu, do ruky objednávkový blok a poviete im nech idú pracovať, môžu narobiť viac škody ako úžitku pre Vaše príjmy zo zimnej sezóny.
 
Prijímanie brigádnikov
Váš výber brigádnikov si vyžaduje presne toľko úsilia a pozornosti koľko venujete členom svojho tímu. Nenechajte sa zlákať možnosťou prijať niekoho len preto, lebo je počas sezóny k dispozícii. Dnes viac ako inokedy je potrebné najímať ľudí, ktorí dokážu pri práci poriadne šliapnuť na plyn.
 
Brigádnik s nedbalým prístupom nikdy nevytvorí tú správnu atmosféru a zážitok pre zákazníkov a vy predsa chcete, aby sa zákazníci k vám znovu vrátili. Nezabúdajte na to, že pre mnohých vašich zákazníkov to bude prvá návšteva a preto je dôležité postarať sa o to, aby ich prvý dojem nebol aj tým posledným.
 
Usmernenie
 
Každý brigádnik musí od prvého dňa vedieť, čo sa od neho očakáva. Uistite sa, že ste im dali dôkladné inštrukcie, ktoré ste si vopred naplánovali. Nebudete mať čas opakovane sa vracať k vysvetľovaniu zanedbaných záležitostí a preto si naplánujte dôkladné školenie počas prvého týždňa nástupu brigádnikov, aby mali príležitosť čím skôr absorbovať všetky dôležité informácie. Tie by mali zahŕňať nasledovné body:
 
  • Definujte svoje hodnoty, kto sú vaši zákazníci a aké sú ich očakávania.
  • Jasné základné štandardy týkajúce sa obliekania, správania sa, dodržiavania časového rozvrhu, prestávky, zamestnanecká strava, bezpečnosť a hygiena práce.
  • Prvý dojem sa počíta. Špecifikujte svoje štandardy týkajúce sa uvítania hostí a zdravenia sa. Aj zamestnanci, ktorí neprichádzajú s hosťami priamo do kontaktu musia poznať protokol ako pozdraviť hostí a ako odpovedať na ich otázky.
  • Ľudia nemôžu predať niečo, o čom ani netušia že existuje. Uistite sa, že aj brigádnici poznajú váš produkt – čo váš podnik ponúka – časy poskytovania určitých služieb, služby grátis atď. Nechajte brigádnikov ochutnať niektoré jedlá, vysvetlite im čo obsahujú a ako by mali vyzerať, čo je zahrnuté v cene a čo sa platí extra (predovšetkým pri viacchodových menu a balíčkoch).
  • Vytvorte protokol ako majú reagovať v náročných situáciách, pri sťažnostiach ako komunikovať s nepríjemnými zákazníkmi. Definujte hranicu pokiaľ majú tieto situácie riešiť sami a kde je už potrebné aby sa obrátili na manažéra alebo skúsenejšieho kolegu.
  • Aká je ich úloha pri up-sellingu a aké produkty by mali propagovať? Aké sú výhody týchto ponúk alebo produktov z pohľadu zákazníka?
  • Prebehnite si s nimi platobné podmienky, vrátane bezpečnostných postupov alebo kontrol a ako reagovať v prípade podozrenia z podvodu.

Podpora a tímová práca
 
Nenechajte ich tápať alebo báť sa požiadať o pomoc. Vytvorte jasnú schému reportingu, aby v prípade potreby vedeli, koho majú požiadať o radu či usmernenie.
Tímová práca je kľúčom. Predstavte nových brigádnikov celému tímu, definujte oblasti pôsobnosti jednotlivých členov tímu. Vyhnite sa tak treniciam, ktoré sa vyskytujú ak niekto nerobí svoju prácu podľa očakávania.
Zvážte možnosť prideliť novým členom tímu ´tútora´, niekoho, kto im bude nazerať cez plece, viesť ich a pomáhať ak to bude potrebné, ubezpečte sa, že tento ´tútor´ bude trpezlivý a nápomocný.
Uistite sa, aby sa vás brigádnici nevykašlali v poslednej chvíli – zabezpečte kontaktné čísla aj mimo pracovných hodín a vytvorte postup pre ohlasovanie chorôb.
 
Uznanie a odmena
 
Ak máte stanovený motivačný program pre vašich stálych zamestnancov, uistite sa, že doňho zahrniete aj sezónnych brigádnikov.
Dajte im niečo, na čo sa môžu tešiť a udržujte ich motivovaných počas celej sezóny. Zahrňte ich do spoločenských aktivít po pracovnom čase alebo im ponúkne odmenu na konci sezóny.
Odhaľte potenciál a zvážte príležitosti u koho stojí za to uvažovať o stálom úväzku.

Budujte si povesť dobrého zamestnávateľa. Správajte sa k brigádnikom dobre a oni sa radi vrátia aj o rok, keď budete potrebovať výpomoc a budú o vás hovoriť aj svojim známym.

 
Pamätajte si, že obdobie zimnej sezóny predstavuje výbornú príležitosť ohromiť  nových zákazníkov skvelými zážitkami a dúfajme že aj premeniť ich na stálych spokojných zákazníkov, ktorí budú o vás v dobrom hovoriť ďalej. Nenechajte si ujsť túto šancu.
 
 
 
 O autorovi
 
Caroline Cooper je školiteľka s 25-ročnými skúsenosťami v obchode a manažéskom rozvoji a zakladateľka spoločnosti Zeal Coaching, ktorá sa špecializuje na hotelierstvo. Je autorkou knihy 'Hotel Success Handbook' www.hotelsuccesshandbook.com 


Pre viac informácií kliknite na: http://www.zealcoaching.com/training/
Preložené z originálu v anglickom jazyku: Why Do Your Staff Quit Their Jobs?
 
Caroline Cooper v septembri uvedie nový online leadership coaching programme, ktorý sa podobným témam bude venovať podrobnejšie.

 

Partneri

Spojte sa s nami na Facebooku