Google+

Slávka Štefániková, riaditeľka Hotela PANORAMA Resort, Štrbské Pleso

Na prvý pohľad by ste možno neuverili, že táto sympatická mladá dáma má za sebou už 16 rokov pôsobenia v gastronómii a hotelierstve.

Skúsenosti má pestré, pôsobila v reštaurácii, bare i herni, hotel bol však vždy jej snom.

Po tom ako otvorila a viedla vlastnú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi prijala výzvu v hotelierstve a posledné 2 roky pôsobí na pozícii riaditeľky apartmánového hotela PANORAMA Resort**** vo Vysokých Tatrách.

 

Kariéra v hotelierstve

Slávka Štefániková vyštudovala hotelovú akadémiu, aj keď pôvodne chcela byť chemička. Už počas praxe na strednej škole mala príležitosť vyskúšať si pod vedením inšpiratívneho mentora prácu v gastronómii, kedy sa u nej prebudila aj láska k hotelierstvu.

Po skončení školy prevádzkovala diskotéku, bar, reštauráciu, krčmu i herňu. Napriek výrazným úspechom v tejto oblasti bolo vždy jej snom mať vlastnú reštauráciu vyššej kategórie. V Spišskej Novej Vsi preto otvorila reštauráciu ´Na streche´. Ako sama spomína: ´Reštauráciu sme otvorili vo veľkom štýle a na vtedajšiu dobu predbehla trh.´  Po štyroch rokoch sa rozhodla reštauráciu predať a posunúť sa v kariére ďalej. Dva roky študovala MBA so zameraním na meranie výkonnosti, zmeny a strategický manažment na Open University Business Schol v Bratislave. Tu istý čas pôsobila aj ako kariérny poradca.

Nové príležitosti však na seba nenechali dlho čakať:  ´Práca kariérneho poradcu mi veľa dala v podobe kontaktov, som však akčný typ, potrebujem tvoriť a inšpirovať sa. Prerušila som teda štúdium a vrátila som sa do rodného mesta. Získala som pozíciu F & B manažérky v TMR pre prevádzky na svahu v Jasnej. Po skončení sezóny však prišla výzva z Panoramy.´ Jej podnikateľská minulosť, ktorá bola v životopise predtým skôr príťažou sa tu ukázala ako veľký prínos a Slávka odštartovala novú kapitolu v kariére na pozícii riaditeľky hotela: ´Hotel bol vo fáze kedy sa len rozbiehal po náročnej rekonštrukcii, bolo potrebné kompletne nastaviť procesy a ,,zašlú slávu,, starej Panorámy opäť rozbehnúť. Začala som formovať tím, tvoriť stratégiu hotela, určila som si cieľovú skupinu hostí a implementovala som stratégiu zlepšovania prístupu k hosťom.´

Prácu v hoteliersve by Slávka nemenila: ´Hotel je miesto, kde to žije a preto je táto práca úžasná. Keď idem ráno do práce, nikdy neviem čo ma čaká, ale každé ráno som šťastná kde pracujem, pretože ma táto práca veľmi napĺňa. Zbieram skúsenosti, učím sa a užívam si túto prácu s ľuďmi – vždy s inými ľuďmi.

Samozrejme práca v hoteli je náročná, nie každý člen tímu rozmýšľa rovnako. Niekedy je potrebné byť prísny, zároveň však ľudský.´ Najviac ju baví práca s ľuďmi, tvorivosť a pohľad na výsledok svojej práce a úsilia celého tímu - tým je spokojný hosť, ktorý sa vráti.  

Slávka Štefániková uznáva manažérsky štýl postavený na ľuďoch, sama si zakladá na prístupe k zamestnancom. Úspech hotela v Panorame stojí na konkurenčnej výhode profesionálneho a osobného prístupu personálu k hosťom a aj na snahe vedenia ísť príkladom: ´Ľudí - zamestnancov si treba vážiť, nech sú na akejkoľvek pozícii. Snažím sa byť k ľuďom prístupná, empatická, dvere do mojej kancelárie sú vždy otvorené. Nie som typ riaditeľa, ktorý sa niekde zatvára. Snažím sa ľudí pochváliť, byť v dennodennom kontakte s nimi ale hlavne motivovať odmenou. Je dôležité, aby pozitívne výsledky svojho úsilia ľudia videli aj zhmotnené vo výplate.´

Trpezlivosť je pri práci s ľuďmi veľmi dôležitá a ako Slávka dodáva: ´Hotelierstvo je beh na dlhé trate a investícia do kvalitných služieb sa zúročí až časom. Konkurencia v Tatrách je veľká. Hotely sa však predbiehajú skôr v úrovni vybavenia hotela a v tom kto má krajšie wellness.´ Keďže Hotel Panorama momentálne wellness centrum nemá, konkurenčnú výhodu sa rozhodli budovať práve prostredníctvom zlepšovania kvality služieb a budovania vzťahov so zákazníkmi.

Kľúčom k úspešnému hotelu je podľa Slávky Štefánikovej spoľahlivý a lojálny personál, atmosféra a schopnosť vzbudiť v hosťovi tú správnu emóciu.

Ako sa stať úspešným hotelierom?

Slávka Štefániková verí, že pre úspech v riadení hotela je dôležité, aby manažér poznal každý úsek v hoteli a  prácu každého zamestnanca: ´Ak ju bude poznať, bude ju vedieť aj posúdiť, pochopiť prečo sa kto ako správa a hlavne vás žiadna poznámka, argument od zamestnanca nezaskočí.

Úspešný hotelier nie je len ten, ktorý má hotelové vzdelanie, ale najdôležitejšia je láska k tomuto povolaniu a nie nadarmo sa hovorí, že hotelierstvo nie je povolanie ale poslanie. ´

Cestovný ruch v Tatrách

Vývoj situácie na hotelovom trhu v Tatrách hodnotí Slávka pozitívne: ´Tento rok bol opäť silnejší. Tešíme sa, že stúpa návštevnosť Slovákov, už tvoria približne 70% našich hostí. Stále prichádza veľa Čechov, klesol však podiel Poliakov a Maďarov.  Pozitívnym trendom je, že pribúda návštevnosť rodín s deťmi. ´

Práve pre detských klientov priniesol Hotel Panorama Resort**** v poslednom období viacero noviniek: ´Ponúkame ozdravno-klimatický pobyt pre deti, ktorý je práve zameraný pre rodičov s deťmi aj s pohybovou aktivitou so skvelými inštruktormi, ktorých na hoteli máme. Tatry boli dlho známe práve blahodárnymi účinkami klimatických kúpeľov. Tento trend by sme chceli opäť oživiť.´  Okrem toho Hotel Panorama Resort**** v rámci pobytových balíkov úspešne propaguje čoraz populárnejšiu športovú aktivitu - nordic walking.

Pokrok nastal aj v propagácii regiónu pod záštitou oblastných organizácií cestovného ruchu tiež vďaka atraktívnym eventom ako Svište na Plese či Ľadové sochy na Hrebienku. Toto je však len začiatok cesty: ´Tatry boli dlho v povedomí ako drahá destinácia pre Slovákov a Čechov. Takéto vnímanie Tatier by sa malo zmeniť, to však musí v prvom a dôležitom rade vychádzať zo služieb samotných hotelov, nielen z propagácie regiónu, aby hostia, ktorí uprednostia Tatry pred Alpami naozaj dostali kvalitné služby v pomere k cene a odišli spokojní. ´

Trendy v hotelierstve

Rozvoj v hotelierstve Slávka Štefániková vníma nielen cez potenciál technologických výdobytkov: ´Vidíme, že stúpa náročnosť hostí, sú veľmi uvedomení, niekedy ovládajú  kategorizáciu lepšie ako my a očakávajú služby na istej úrovni. Väčšina majiteľov investuje príliš veľa do technologických inovácií, ja však vidím priestor pre inováciu skôr v ľuďoch. Nevhodný personál, špinavý porcelán, čašník, ktorý sa nepozdraví – to nemá v kvalitnom hoteli čo robiť. Z môjho pohľadu je cieľom posunúť kvalitu služieb a samotný kontakt s hosťom na vyššiu úroveň.´ dodáva ambiciózna manažérka. 

Partneri

Spojte sa s nami na Facebooku